Allsvenska Guld Racet i Fotboll 2012

Tja alla glada nu var det ett tag sedan jag var här inne och skrev. Tänkte prata om guld racet i årets Allsvenska i fotboll. Det handlar om fyra lag Det första laget är Malmö FF som har tagit stora kliv i tabellen nu under hösten så dom var uträknade när dom andra lagen BK Häcken IF Elfsborg och AIK krigade om första platsen i Allsvenskan. Elfsborg har ju under hela säsongen legat i topp men sen har vi haft BK Häcken i topp lite smått överraskande. Jag håller på BK Häcken och trodde aldrig det här inför säsongen att dom skulle ha nåt med toppen att göra. Men jag får ta tillbaka det jag trodde inför säsongen och hoppas över allt annat på denna jord att Häcken går hela vägen men efter lördagens match hemma mot Kalmar FF så åkte dom tyvärr på årets tyngsta förlust i mina ögon.Men nu blickar vi framåt mot matchen hemma på Torsdag mot självaste AIK på Rambergsvallen. Men redan ikväll spelar Elfsborg mot Gefle i omgång 28 det är den sista i denna omgång. Det ser på förhand lätt för Elfsborg men dom har tappat poäng innan och vad säger att dom inte kommer göra det ikväll igen :).. AIK tappade oväntat poäng igår mot Syrianska som krigar för nytt kontrakt i Allsvenskan. Men den matchen slutade 1-1 på en grymt dålig plan på Råsunda fotbolls stadion.Men nu sitter Malmö FF i förarsätet med att knipa SM Guldet 2012.. Men Häcken kommer kriga enda in i det sista med att hänga på Malmö och Elfsborg.. Medans jag kan säga att AIK är borta efter poäng tappet mot syrianska igår på råsunda.
 
NU KÄMPAR VI HÄCKEN TILL SM GULDET 2012 FORZA HÄCKEN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0