EM premiären!!

Hejsan alla läsare nu är det två timmar kvar till Fotbolls EM premiär match mellan Polen och Grekland. Experterna öppnar för en skräll att Polen står som favorit i denna match.. Det är nog inte så konstigt igentligen för Polen har som sagt hemma EM. Men med mina ord kan det vara en stor press för hemma nationen att visa sina fans att dem har på denna nivån att göra.. Jag tror fortfarande på Polen i denna matchen vinner dem denna matchen har dem stora chanser att gå vidare till kvartsfinal. Grekland då vad har dem för nya spelare?. Grekland är det landet som har dem äldsta spelarna i detta EM. Dem har mycket rutin i laget men nu möter dem som sagt EM s yngsta landslag Polen. Håller Grekland dem första 20 min i denna match kan det sluta precis hur som helst för det känns som att polen kommer gå ut offensivt inför sin hemma publik. Grekland kommer vara med största sannolikhet nere med hela laget och försöka gå på kontringar.

Nu kommer dagens snackis i detta EM som ni säkert har hört ligger nästa hela det ukrainska landslaget i matförgiftning det sägs att deras stjärna Tymosjtjuk ligger på intensiven med dropp efter matförgiftningen. Det sägs också att Ukraina ryktas använt dopnings preparat för att återhämta sig snabbare än vanligt. Stämmer detta så kommer detta vara en skamm för Ukraina som värdland att åka fast för dopning. Jag hoppas verkligen att Uefa tar steget att kolla upp detta ordentligt innan vi ställs mot detta Ukraina som verkligen har satt sig i ordentlig gungning inför sin premiär på Måndag mot Sverige. Sen kan jag meddela att Camp sweden jag skrev om igår börjar komma i ordning enligt Campswedens hemsida så skall duschar och toaletter vara i ordning och nu väntas 5000 svenskar anlända till Kiev :). Nu är det dags att ladda inför matchen Polen och Grekland matchen startar kl 18:00 i svt 2.

Fortsätt läsa min blogg under denna härliga månad som kommer innehålla mycket mycket EM i fotboll. MVH Skrollan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0